رژیم کتوژنیک 28 روزه راهنما!

از زمانی که رژیم کتوژنیک با هدف درمان و کنترل صرع ایجاد شد تا همین الان، آزمایش های مختلفی روی این رژیم انجام شده. این شواهد تا اپریل 2019 بهروز است. پس از انفجار فعالیت عصبی، جریان خون به قشر مغز در ناحیهٔ متأثر، به مدت ۲ تا ۶ ساعت کاهش مییابد. این برنامه غذایی مشابه برنامه استاندارد است با این تفاوت که در روزهایی که تمرینات ورزشی دارید و یا اینکه فعالیت بدنی شما زیاد است مصرف کربوهیدرات افزایش می یابد. پس از ثبت رژیم توسط ایشان کارشناسان تیم سلامتی من با ایشان تماس گرفته و اطلاعات دقیق ایشان از جمله سوابق بیماری، سوابق مصرف دارو، حساسیت غذایی، میزان فعالیت بدنی، قد، وزن و یاد آمد غذایی را دریافت و ثبت کرده اند.

رژیم کتوژنیک و حبوبات نگاه کردن به تلویزیون هنگام صرف غذا موجب پرخوری شده در نتیجه باعث افزایش وزن در شما میشود. یکی از دیگر از انواع رژیم لاغری که در مدت کوتاه نتیجه میدهد، رژیم کانادایی است که شباهت زیادی به رژیم مدیترانهای دارد. لازم به ذکر است که ورزش اشتهایتان را افزایش میدهد، بنابراین بعد از هر ورزش، باید سوخترسانی سالمی برای بدن داشته باشید. اما از اون جایی که برای استفاده از اتومبیل، حتما نباید متخصص طراحی اتومبیل و یا مکانیک خودرو بود، ما هم به شما پیشنهاد میکنیم به اندازه اطلاعات کسب کنید که برای شناخت این رژیم و اطمینان به اون کافی باشه.

این نمونه رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان کاهش وزن برای یک خانم 39 ساله با قد 170 و وزن 70 تنظیم شده است. توی این بخش 5 آیتم مختلف براتون قرار داده شده که بعد از مطالعه اونها دید و شناخت نسبتا کاملی در مورد رژیم کتوژنیک پیا میکنید. اما امروزه افراد عادی نیز از این رژیم پیروی میکنند. بسیاری از مراکز بهطور سنتی میزان مصرف آب بیماران را به ۸۰٪ نیاز روزانه کاهش میدهند و این موضوع خود مزید بر علت است و امروزه دیگر توصیه نمیشود. این محصولات عمدتاً از مواد غذایی با سطح بالای چربی و پایین کربوهیدرات تشکیل شدهاند که به فرآیند کتوز بدن کمک میکنند و انرژی لازم برای عملکرد بهتر را فراهم میکنند.

شما برای تهیه گل کلم پر شده، به کره، خامه ترش، پنیر چدار، پیازچه و گوشت گریل شده احتیاج خواهید داشت. شما در این رژیم میتوانید مقادیر نامحدودی از گوشت، پنیر و تخممرغ میل کنید. سعی کنید از این برنامه استفاده کنید تا صرفا بفهمید این رژیم چگونه است! رژیم کتوژنیک معمولاً برای اکثر افراد سالم بی خطره، اما تا زمانی که بدن شما به سازگاری با این رژیم برسه، ممکنه یه سری عوارض جانبی اولیه رو تجربه کنید. برخی از این مسائل باید پس از دوره ای فروکش کنند، اما ممکن است توجه به غذاهای مختلفی که ممکن است باعث مشکلات گوارشی شوند، مهم باشد. در هر کدام از این مراحل افراد باید به نکات متفاوتی توجه داشته باشند.

هنگام صرف غذا تلویزیون لپ تاپ یا موبایل خود را خاموش کنید و به فرآیند غذا خوردن خود توجه کنید. حداقل در شروع رژیم، لازم است تا زمان سیری غذا بخورید و سعی نکنید تا بیشازحد میزان کالری دریافتی را محدود کنید. لازم به ذکر است که رژیمهایی مانند این که به صورت افراطی انواع غذاها را محدود میکنند، به دلیل آسیب به سلامت افراد چندان توصیه نمیشوند. نمونهای از این پروتئینها و چربیهای سالم میتوان به آجیلها، دانهها و میوههای خشک، سیب و کره بادامزمینی اشاره کرد. به عنوان مثال خیلی از افراد تصور میکنن برای استفاده از این رژیم باید حتما از یک سری غذاهای خاص استفاده کرد. البته قبل از شروع این رژیم حتما از یک پزشک یا مشاور تغذیه مشورت بگیرید؛ چرا که شرایط بدنی هر فردی به نسبت فرد دیگری متفاوت است و نباید خودسرانه هیچ گونه رژیم غذایی را آغاز کرد.

زیرا این افراد عموماً بلافاصله قبل و پس از ورزش کربوهیدرات مصرف میکنند؛ چون باید بتوانند هم با شدت بیشتری ورزش کنند، و هم ریکاوری داشته باشند. افرادی که هنوز در مورد این که از این رژیم استفاده کنن یا نه، دو به شک هستن. پالئو یک نوع رژیم غذایی است که در آن به پرهیز از هر نوع غذایی که در دوران پارینهسنگی و پیش از دگرگونیهای حاصل از کشاورزی مورد استفادهٔ انسانها نبودهاست توصیه میشود. یک عدد سیب میل کنید. صبحانه کتو همچنین باعث سیری میشود، به این معنی که شما برای مدت طولانی تری احساس سیری میکنید و میل به خوردن میان وعدههای غذایی ناسالم در شما کاهش خواهد یافت. صبحانه، مهمترین وعده غذایی در روز است که در آن حتما باید مواد مغذی و سالمی گنجانده شوند؛ در غیر این صورت متابولیسم بدن شما در طول روز دچار مشکل خواهد شد! ​This artic le has be᠎en c​reated  by GSA C᠎ontent  Gen er᠎at or Demoversion.

لازمه این موضوع رو بدویند که انسان به صورت کلی علاقه ای به تغییر کردن نداره. این مسئله را می توانید با چندین بار مسواک زدن در طول روز یا جویدن آدامس های بدون قند، حل کنید. همچنین با کاهش سطح انسولین و قند خون، باعث جلوگیری از ذخیره چربی در بدن میشود. خوردن میان وعده از پرخوری شما در وعده اصلی جلوگیری میکند. خوردن پروتئین در وعده صبحانه موجب احساس سیری طولانی مدت شده و همچنین باعث کاهش میل به غذا و کاهش جذب کالری در طول روز میشود. بهتر است انتخابتان برای خوردن میوه، میوههای نوبرانه باشد زیرا تازهتر هستند و بیشترین مواد مغذی را به بدن شما میرسانند.

برخی از ورزشکاران نه تنها برای کاهش وزن بلکه برای بهبود عملکرد در ورزش خود ، از رژیم کتوژنیک استفاده می کنند. توجه: کتوژنیک یک رژیم غذایی کوتاه مدت است و حتی کارشناسان تغذیه رژیم غذایی کتوژنیک را به عنوان یک رژیم غذایی پایدار و طولانی مدت برای کاهش وزن، توصیه نمیکنند. وقتی یک طرف آن پخت، طرف دیگر را برگردانید تا بپزد. از این که تا انتها با ما همراه بودید متشکریم. لازم به ذکر است که ورزش سنگین در هنگام این رژیم کاملاً ممنوع است. این رژیم به همراه ورزش میتواند سطح انسولین خون و مقاومت به آن را کاهش دهد. این اولین سوالی هست که معمولا افراد بعد از کسب اطلاعات در مورد این رژیم میپرسن.

علاوه بر این، رژیم کتوژنیک برای اثرات درمانی بالقوه آن بر شرایطی مانند صرع، بیماری آلزایمر و سرطان مورد مطالعه قرار گرفته است. رژیم کتوژنیک (ketogenic) از جمله رژیمهای غذایی است که این روزها درباره اثرگذاریاش بحثهای زیادی مطرح میشود. این رژیم براساس سبک زندگی سالم و مصرف خوراکیهای مفید و البته ورزش منظم است. البته به شرطی که پروتئین و قند دریافتی را هم تنظیم کنید. البته قهر کردن و دوری از کربوهیدرات به نفع خود شماست. این رژیم، شامل پروتئین و چربی بالا، کربوهیدرات کم است. نکته مهم در خصوص رژیم Ketogenic این است که این رژیم یک رژیم کاملا تخصصی است و ضمن اینکه یک رژیم موثر و مفید است، اگر بصورت اصولی و تخصصی تجویز نشود ممکن است عوارض گوناگونی را در پی داشته باشد.

و سوم، رژیم کتو دارای عنصر درمانی است، در حالی که اتکینز در درجه اول بر کاهش وزن متمرکز است. به این ترتیب فرد در مدت یک هفته مقدار زیادی وزن کم خواهد کرد. اما حجم و میزان چربیهای اشباعشده از روغنها (پالم، نارگیل)، کره و کره کاکائو در این رژیم زیاد است و افراد تشویق به مصرف آنها میشوند. در رژیم کتوژنیک شما باید مصرف کربوهیدرات را به حداقل برسانید و چربی را جایگزین کنید. و اما برای رسیدن به جواب سوال « چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم ؟ هدف تیم بررسی رژیم غذایی بوده، امیدواریم که این مطالب برای شما مفید بوده باشد.

2. رژیم پالئو: در این رژیم، مصرف غذاهایی که در دوران سنگی وجود داشتهاند، توصیه میشود. پس از آغاز رژیم، کودک بهطور منظم در کلینیکهای سرپایی توسط متخصص مغز و اعصاب و متخصص تغذیه ویزیت میشود و آزمایشهای گوناگونی انجام میشود. بهطور کلی، همه تریپتانها ظاهراً کارایی مشابه و عوارض جانبی یکسانی دارند. عوارض جانبی شناخته شده می تواند شامل ضعف و خستگی باشد. علائم گزارش شده آنفولانزای کتو شامل اسهال، یبوست و استفراغ است. رگهای احتمالی که در این جریان دخیل هستند شامل سرخرگهای سختشامه، سرخرگهای نرمشامه و سرخرگهای برونجمجمهای نظیر سرخرگهای پوست سر میباشند. به طور معمول، اگر فردی با رژیم کتو وزن کم نمیکند و یا شاهد استپ وزنی است، به این دلیل است که هنوز به مرحله کتوزیس وارد نشده است.

اگرچه نرخ گزارش شده عدم وقوع تشنج در اغلب مطالعات نسبتا متوسط است، در یک مطالعه بیش از نیمی از کودکانی که از رژیم غذایی کتوژنیک کلاسیک پیروی کردند، دچار تشنج نشدند. رژیم کتوژنیک نوعی رژیم لاغری است که بعد از مصرف مواد غذایی مجاز در آن، در بدن وضعیت کتوز اتفاق می افتد. این ممکن است منجر به اثرات نامطلوب برای افرادی شود که در حال حاضر در معرض خطر هستند یا از بیماری قلبی رنج می برند به دلیل پتانسیل افزایش یافته برای اثرات مضر قلبی عروقی. رژیم غذایی نوردیک یا شمال اروپا، کمی شبیه رژیم مدیترانهای است، با این تفاوت که. علاوه بر این، محدودیتهای اتکینز کمتر است، به طوری که به شما اجازه میدهد به تدریج کربوهیدرات بیشتری بخورید.