داستان کوتاه حقیقت درباره رژیم کتو

آنفولانزای کتو: این عارضه رایج در رژیم کتوژنیک است و به دلیل تغییر متابولیسم در بدن ایجاد میشود. نمی توان عدد دقیقی برای کاهش وزن با رژیم کتوژنیک در نظر گرفت، تاثیر رژیم کتوژنیک به بدن فرد و متابولیسم آن بستگی دارد. برنامه غذایی ketogenic را می توان به روش های ذیل اجرا نمود. در رژیم کتوژنیک چه مواد غذایی می توان مصرف نمود؟ توی بخش قبلی دیدین که بیشتر مواد غذایی که ما ایرانی ها به اونها علاقه داریم، توی رژیم کتو مجاز هستن. افراد باید نوعی از رژیم غذایی را انتخاب نمایند که برایشان نتیجه بخش باشد.

برنامه کاهش وزن کتو همچنین شامل یک تقویم کاهش وزن است که به شما امکان می دهد به طور موثر در برنامه رژیم غذایی کتو ، ماکروها و همچنین تمرین وارد شوید. بهتر است زمانی که از دارو استفاده می کنید هر تغییر را با پزشک خود هماهنگ کنید. خوب مشخص است که دکمه بنزین را میزنید؛ چون میتوانید از سوخت جایگزین استفاده کنید. اما یک رژیم کتوژنیک واقعی با آن چیزی که این روزها مدشده است، کمی تفاوت دارد. در این نوع رژیم پروتئینی که در رژیم غذایی گنجانده می شود چیزی در حدود ۳۵٪ از کل رژیم می باشد. برای مشخص شدن موضوع و داشتن وعده های غذایی به تشریح برنامه غذایی نمونه رژیم کتوژنیک به شرح ذیل می پردازیم. چیزهای کمی نیز درمورد تغذیه رسانی برای داشتن سلامتی قدرتمند و کاهش وزن رژیم غذایی کتوژنیک کامل اثبات شده است.  This a rticle has ​been wri​tt en by G᠎SA Con᠎tent Ge nerator DE᠎MO​!

بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که این رژیم غذایی در صورت ادامه می تواند کاهش وزنی بیشتر از سایر رژیم های غذایی در پی داشته باشد. منظور از سندروم متابولیک، مجموعهای از عوامل خطر مثل فشار خون بالا، سطح افزایش یافته انسولین، چربی اضافی در اطراف شکم و افزایش چربی خون است که با هم اتفاق میافتند و خطر ابتلا به بیماریهای قلبی، سکته و دیابت را افزایش میدهند. ذکر این نکته ضروری است که مصرف بیش از اندازه پروتئین موجب افزایش ناگهانی انسولین و کاهش کتون میشود. تحقیقات نشان می دهد رژیم کتوژنیک ممکن است به اندازه رژیم کم چربی برای کاهش وزن موثر باشد. به عنوان مثال پنج روز در هفته از رژیم غذایی کم کربوهیدرات و دو روز مصرف کربوهیدرات زیاد خواهیم داشت. ​Po​st has been gener ated by GSA Con tent ​Gene ra to᠎r DEMO!

برخی افراد معتقدند که این نوع رژیم غذایی به افراد دیابتی کمک می کند. حتی مقدار کاهش وزن به واسطه رژیم غذایی و ورزش می تواند کنترل گلیسمی، سلامت کلی و توزیع انرژی در طول روز را در افراد دیابتی بهبود ببخشد. رژیم غذایی برای دیابت نوع 1 و نوع 2 مهم است. اگر تازه کار هستید و میخواهید برای اولین بار رژیم کتو را امتحان کنید پیشنهاد میکنیم قبل از هر چیز باید ها و نبایدهای رژیم کتوژنیک را بخوانید. در این مطلب نیز یک برنامه 7 روزه رایگان رژیم کتوژنیک را در اختیار شما قرار دادیم تا بتوانید این رژیم را امتحان کنید. ↑ مقصود از یک کاهش خوب و مناسب، کاهش ۵۰ تا ۹۰ درصدی در تعداد تشنجهاست. همانگونه که از نام اش مشخص می باشد درصد پروتئین بیشتری دارد. در این حالت، کبد شما چربی را به مولکولهای انرژی کوچکی به نام کتون تبدیل میکند که مغز و سایر اندامها میتوانند از آن بهعنوان انرژی استفاده کنند.

این کاهش کربوهیدرات بدن شما را به یک وضعیت متابولیکی به نام کتوسیس تبدیل می کند. بدن ما نیز، شبیه به همین ماشین است. اما در پس تمام این رژیم ها باید به این توجه نمود که آیا بدن ما توانایی و کشش پذیرش چنین رژیمی را دارد و می تواند آن را تحمل کند یا نه؟ هر رژیمی در کنار فواید میتواند عوارض هم داشته باشد. کلا تمامی رژیم های تناسب اندام باید تحت نظر متخصص تغذیه شروع شوند چون شرایط بدنی هر فردی متفاوت است.

غذاهای دارای کربوهیدرات مانند نان، برنج، پاستا، شیر و میوه منبع سوخت اصلی برای بسیاری از فرآیندهای بدنی هستند. کره و خامه (که ترجیحا از شیر طبیعی تهیه شده باشند)، تخم مرغ و پنیرهای فرآوری نشده مانند پنیر موزارلا و چدار نیز در این رژیم مجاز به مصرف هستند. در هر وعده غذایی ، بسته به نیاز کالری و درشت مغذی های خود، ۹۰ تا ۱۲۰ گرم منابع پروتئین مانند گوشت گاو، ماهی یا مرغ با کره یا روغن دریافت کنید. کاهش مصرف کربوهیدرات در برنامه غذایی می تواند افزایش شدید قند خون را از بین ببرد و نیاز به مصرف انسولین را کاهش آردایت دهد. در ورزشکاران استقامتی مانند دونده ها و دوچرخه سواران به مرور زمان نسبت عضله به چربی افزایش یافته و میزان اکسیژن بدن در زمان تمرینات ورزشی افزایش می یابد.

اما توجه داشته باشید که انجام دادن تمرینات قدرتی به مقدار زیادی انرژی نیاز دارد. رژیم لاغری ۱۲۰۰ کالری (به صورت متوسط هفتگی) و برای همه کسانی که مایل به از دست دادن وزن یا چربی هستند مناسب است. بهدلیل اسیدوز ایجاد شده، استخوانهای بدن شروع به از دست دادن مواد معدنی خود کرده و بدین ترتیب میزان کلسیم دفعشده در ادرار بالا میرود. این رژیم بر مبنای کربوهیدرات کم و پروتئین بالا است و به جای قند، بدن از چربی استفاده میکند.

کتون مولوکی حاوی چربی است که در زمان نبود قند در بدن تولید میشود تا به عنوان سوخت برای تامین انرژی استفاده شود. 1. دقت لازم را در تعیین میزان دقیق کربوهیدرات، چربی و پروتیئن مورد استفاده در این رژیم به خرج دهید تا بتوانید بر اساس توصیه پزشک تغذیه پیش بروید. فراموش نکنید مشاوره تغذیه برای لاغری و چاق شدن را در اولویت قرار دهید. مربیان مجموعه فیت کلاب، به شما کمک میکنند تا به راحتی رژیم کتوژنیک را دنبال کرده و فعالیتهای ورزشی را انجام دهید.