رژیم غذایی کتوژنیک جایگزین برای همه

رعایت مصرف غذاهای مجاز در رژیم کتوژنیک بسیار مهم بوده و نباید خارج از آن چیزی rdiet مصرف کنید. گفته می شود همه ی افراد نباید رژیم کتوژنیک را شروع کنند. به همین دلیل افراد زیادی برای شروع رژیم کتوژنیک ترغیب میشوند. گوجه فرنگی یکی دیگر از میوه های کم کربوهیدرات است که برای افرادی که از رژیم کتو پیروی میکنند مناسب است. لیمو دارای عطر و طعم فراوانی است و یکی از منابع عالی ویتامین سی است. کیوی یک منبع عالی از ویتامین سی و دارای مقدار زیادی مواد معدنی است.  Th is h​as been c​reated by GSA C ontent G en erator Demover᠎si on.

بهتر است هندوانه را به دلیل مقدار زیادی ویتامین سی و لیکوپن و مواد معدنی مانند پتاسیم و مس در رژیم غذایی خود قرار دهید. این میوه در اندازههای مختلفی وجود دارد، بنابراین هنگام در نظر گرفتن مقدار کل کربوهیدرات در هر وعده موارد زیر را در نظر داشته باشید. با این وجود داشتن انتظارات غیرواقعی از خودتان ممکن به شما ضربه بزند. به جای خوردن آب میوه، حتی آب میوه طبیعی، میوه بخورید تا هم فیبر لازم را هم دریافت کنید و هم اینکه مدت زمان خوردن میوه طولانیتر از خوردن آب میوه است و همین مسئله خود به خود روی کم خوری شما اثر میگذارد. توجه داشته باشید که هله هوله های بدون گلوتن هنوز هم هله هوله محسوب می شوند. منیزیم یکی از مواد معدنی و الکترولیت ضروری برای بدن است که وظایف مهمی را در بدن بر عهده دارد. برای رسیدن به مهمترین اطلاعات برای کنترل وزن، باید به لیست مواد تشکیل دهنده و برچسب حقایق تغذیه که در قسمت پشت ظرف یا بسته غذا قرار دارد، نگاه کنید.

این میوه دارای میزان زیادی چربی است و به دلیل کربوهیدرات کم در این میوه یکی از بهترین و مناسبترین میوهها در رژیم غذایی کتوژنیک است. آووکادو یکی از میوههای مفید در رژیم غذایی کتوژنیک است. هندوانه در مقایسه با بسیاری از میوههای محبوب دیگر پر از آب و کربوهیدرات کمی است. هندوانه نیز یکی از میوههای کتو دوست است. تمشک یکی دیگر از انتخابهای عالی در خانواده توتها برای افرادی است که از رژیم کتو پیروی میکنند. به دلیل میزان چربی بسیار کم در این رژیم فرصت کاهش وزن فوری برای شخص فراهم می شود. رژیم کتوژنیک یک روش تغذیهای خاص است که محدودیت مصرف کربوهیدرات را با همراهی چربی به عنوان منبع اصلی انرژی ترجیح می دهد. به عنوان مثال ۳۲۰ گرم آب سیب شیرین نشده حاوی ۳۶ گرم شکر است که این مسئله سلامت شما را در درازمدت به خطر میاندازد.

با این حال، گرسنگی دادن بیش از حد به خودتان کار اشتباهی است. اگر برچسب روی مواد غذایی را نخوانید ناخواسته کالری بیش از حد و مواد ناسالم مصرف کنید. متأسفانه، این مسئله میتواند به مصرف بیش از حد کالری در طول روز منجر شود. بهتر است یک میان وعده میل کنید تا بیش از حد گرسنه نشوید چون باعث میشود تصمیمات غذایی بدی بگیرید. همچنین میتوان کرب سایکلینگ را به صورت روزانه انجام داد، به این صورت که در روز یک وعده غذایی پرکربوهیدرات میل کرد (مثلا شام).

همچنین خوردن مقداری توت فرنگی به صورت روزانه میتواند به بهبود عملکرد عروق خونی کمک کند و از خطر حمله قلبی محافظت کند. علاوه بر این خوردن غذاهای طبیعی خیلی زود شما را سیر میکند این در حالی است که پرخوری کردن غذاهای فرآوری شده بسیار آسان است. علاوه بر این ، شما ممکن است به مقدار مناسب پروتئین، فیبر، کربوهیدرات و چربی برای حمایت از تلاشهای کاهش وزن خود استفاده نکنید. این میوه حاوی مقدار بسیار کربوهیدرات است.

در این رژیم مصرف کربوهیدرات و قند بسیار کم میشود. در یک رژیم کتوژنیک، تقریباً 70 درصد از کالری روزانه باید از چربی باشد از جمله از روغنها، گوشت، ماهی و لبنیات پر چرب. یکی از بهترین میوه ها در رژیم غذایی کتوژنیک، لیمو است. تمشک یکی از بهترین میوهها برای سلامتی است زیرا دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان با مقدار کمی قند نسبت به زغال اخته است. مطالعات صورت گرفته در این زمینه نشان میدهد که غذاهای فرآوری شده میتوانند یکی از عوامل اصلی در همه گیر شدن فعلی چاقی و سایر مشکلات مربوط به سلامتی باشند. بعد از وارد شدن به فاز کتوز، میزان چربی کاهش یافته و از طرف دیگر میزان پروتئین افزایش خواهد یافت. افرادی که میخواهند سطح انرژی و تمرکز خود را افزایش دهند: رژیم کتوژنیک میتواند سطح انرژی و تمرکز ذهنی را افزایش دهد. Conte᠎nt was created  by GSA C onte​nt G᠎en er ator Demoversion.

خوردن گوجه فرنگی قبل از غذا با سطح کلسترول سالمتر و سطح قند خون مرتبط است. از طرفی جالب است بدانید که برخی شواهد نشان داده است که مصرف نوشیدنی های کم کالری همراه با وعده های غذایی می توانند میزان دریافت کالری از آن غذا را نیز کاهش دهد. به نظر میرسد غذا خوردن در هنگام گرسنگی و تنها در هنگام گرسنه بودن، برای کاهش موفقیتآمیز وزن مهم است. این میوه انتخابی عالی برای مبارزه با التهابات و کاهش خطر برخی بیماریهای مزمن است. با توجه به تحقیقات، این رژیم موجب کاهش وزن، کاهش عوامل خطر بیماریهای قلبی و بهبود سایر شاخصهای سلامتی میشود. به طور کلی هر غذایی که دارای کربوهیدرات زیادی باشد باید در هنگام استفاده از رژیم لاغری کتوژنیک مصرفش محدود شود. از آنجایی که بیشتر میوهها کربوهیدرات بالایی دارند مصرف آنها باید تحت کنترل باشد. به همین دلیل برخی از میوهها را به صورت بسیار کم در این رژیم میتوان مصرف کرد.

در واقع مصرف قهوه با خطر کمتر ابتلا به سرطان کولورکتال، سکته مغزی، افسردگی و دیابت همراه است. به همین دلیل افراد مبتلا به دیابت نیز میتوانند از این میوه به راحتی در رژیم غذایی خود استفاده کنند. به راحتی میتوان از این میوه در رژیم کتو استفاده کرد. به عنوان مثال یک گوجه فرنگی متوسط (۱۲۳ گرم) در هر وعده ۴.۷۸ گرم کربوهیدرات و ۱.۴۸ گرم فیبر دارد و یک فنجان گوجه فرنگی گیلاسی (۱۴۹ گرم) تقریباً ۵.۸ گرم کربوهیدرات و ۱.۷۹ گرم فیبر در هر وعده دارد. نکته دیگری که در رژیم کتوژنیک در ورزشکاران مطرح است این مسئله است که با اینکه بدن گلوکز اضافه را به گلیکوژن تبدیل می کند و برای استفاده به عنوان منبع انرژی از آن در آینده استفاده میکند ولی گلیکوژن تولید شده فقط برای یک روز و یا حتی چند ساعت ورزش سنگین میتواند انرژی مورد نیاز بدن را تامین کند و سپس به اتمام میرسد، بنابر این ورزشکارانی که رژیم های پر کربوهیدرات دارند باید به دفعات بیشتری بدن خود را سوخت رسانی کنند تا ذخایر گلیکوژن آن ها به اتمام نرسد.